Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nyårsafton-inlägget


Jag insåg att jag inte hade skrivit om nyår, fy och skäms på dig Alex! Nyår blev inte som det var tänkt, egenligen skulle jag följt med Danne med band och deras flickvänner/fruar till Hassela. Dom hade 3-dagars-spelning där och slog två flugor i en smäll. Tillslut blev jag kvar i stan (som tur var var jag inte den enda som inte joinade) med mina vänner istället. Klockan 16 droppade pappa och Noel av mig i Stenby där festen skulle hållas hos Jennies mamma. Vi käkade tre-rätters (Toast skagen, kyckling/fläskfilé med potatisgratäng, sallad, såser och bröd och kladdkaka med hallon och grädde). Sedan hade vi 5-kamp, mitt lag kom näst sist. För varje gren man förlora fick man ta en shot, sammanlagt fick vi ta ungefär 6 st i mitt lag (straffkluckar vid fel svar på musik-quiz inräknat).

Det hela var jättetrevligt. Det hela kunde lyfts mera med några speciella personers närvaro också, tex. Danne.
Men att få fira nyår med bästa vän och andra värdefulla vänner var fantastiskt det med. På 12-slaget skulle Jocke och Jocke bjuda på fyrverkerier, det hela blev inte riktigt som vi tänkt oss så vi stod mest ute och blev blöta medans vi skåla i skumpa. Tur att Danne och jag fick prata i telefon ett par gånger under kvällen iallafall, det höll mitt humör uppe.

In på småtimmarna började folk bli trötta och jag och Tine delade taxi (läs:snålskjuts) med två killar. Varav den ena var jättegullig och följde mig en bit sedan så jag skulle slippa gå själv, tack som fan!

Det var mitt nyår i det stora hela, hoppas att erat också var bra!


Pepp-Alex.


3-rätters i goda vänners sällskap.


5-kamp.


Tolvslaget.



Hahahaha. Småtimmarna är här och det syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0