Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lökigt


Jag har ju mitt lilla "ovanliga" beroende som tydligen inte är så jälva ovanligt och töntigt längre. Nässpray. Dagen när jag kan sluta med nässpray kommer min näsa och plånka tacka mig! Men nog om det beroendet. Jag tror fanimej jag har ett till - i matväg - lök. Jag älskar förfan lök, för typ 4-5 år sen peta jag undan varenda liten bit, nu skulle jag kunna äta det som äpple. Då överdriver jag sorgligt nog bara lite. Jag älskar sallader med mer lök än resten av salladen. Jag älskar lagad lök också. Gul, röd,purjolök (funkar okej tillagad) och vitlök. Det senare hoppar jag dock ofta, pga av fåfänga..jag känner mig ful och äcklig när jag ätit vitlök och tror att folk i min omgivning ska svimma om jag andas på dom.

Idag har jag ätit två lökar. En röd och en gul. Nu har jag magknip. Jag har alltid problem med min mage och borde avstå, men jag kan fan inte. Och därmed låter min mage som den pratar imellanåt..jag kan nästan svära på att den säger "ingeee meeeraaa lööök", svårt att tyda mumlet. Fråga bara Danne, han ser lika roligt förvånad varje gång min mage ryter till åt mig!




såhär ser jag ut när jag lagar mat, mina painskills är ju sådär va efter lite mixtrande med en google-bild.

Kommentarer
Postat av: ........

jag var beroende av nässpray i 2,5 år. Man lyckas sluta med det är fan inte kul.. och det tar ju hår lång tid som helst innan man blir bra.. (år..tillomed) Du bör sluta för annars kan du fräta sönder dina näsväggar och då lär du ångra dig! Finns grejer på apoteket som man inte kan bli beroende av som du kan ta till för att lyckas sluta.

2010-10-09 @ 14:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0