Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jag är ingen akrobat...längre


En gång i tiden var jag nätt och smidig. Mina kvällar spenderades med diverse träningsformer. Handboll, fotboll eller gymnastik. Jag kunde göra viga saker med min kropp i gymnastiken, som var stora plus i bollsporterna.
Jag kunde enkelt göra en volt, gå ner i splitt eller slänga upp benen bakom huvudet. Det senare blev i mina yngre fylledagar mitt partytrick. Inte för att jag egentligen fortfarande var lika smidig, utan för att alkoholen bedövat både kroppen och förnuftet.



På denna bild som togs på en fest hos Nicklas när jag är 17 skulle jag tippa på, finns det många saker som skiljer sig från idag. Jag har inte längre ett hår i femton olika blonda nyanser, en klädstil utan tanke bakom och framför allt inge ben bakom huvudet..Eller?

Jag har helt enkelt blivit stel med åldern. Jag är vuxen. Ingen liten lätt och smidig flicka som hjular på gräsmattan och har gymnastikuppvisningar på julafton för en måttligt intresserad släkt. Men jag lever gott ändå, och slipper oroa mig för att fastna med benen bakom huvudet på efterfesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0