Blogg listad på Bloggtoppen.se

Att blotta sig för grannarna


Pallrade min svettiga röv ner på stan vid lunchtiden idag. Det lilla sminket jag kletat på försvann ungefär lika snabbt, tur att jag kunde gömma mig bakom lite vattenfast mascara! Hm. Inhandlade lite saker som jag verkligen behövde, som toapapper. Tur som satan att jag snodde med en rulle från mamma igår, mitt egna tog slut igår ikväll..vad gör man då liksom?

Köpte även alkoholen till imorgon. Är rädd att jag kanske överdrev en aning eller överskattade mig själv, det visar sig..och i värsta fall får man spara. "Hellre köpa för mycket och spara, en för lite och snåla".

Jag höll på att halvdö hem från stan med påsar med förbannat tung alkohol, smågrejer och toapapper. Jag var varm, jag hade ångest och tänkte knäppa några cider och klunka i mig, dels av törst och för att jag är så svag att jag inte pallade bära. Tillslut kom jag hem, flåsandes och varm. Drog av mig kläderna, hällde i mig en liter vatten, på med bikinin och la mig utanför på gräsmattan. Solen ville dock inte se mitt fläsk och gömde sig titt som tätt bakom molnen. Så där låg jag, exposed och med grannar som förmodligen undrade vad jag sysslade med.

Till slut sket jag i det, solen var dum. Har tvättstugan om ett tag. Ska ta en efterlängtad cigg nu och dammsuga lite.

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0