Blogg listad på Bloggtoppen.se

10 things I hate about me


Som ni kanske förstått är jag en förbannat klantig person. På mina 4 yngkliga månder som jag bott själv har jag lyckats med en rad olyckor och klantigheter. Jag tackar mina föräldrar för att dom älskar mig ändå, det kan fan inte vara lätt alla gånger att ha mig som dotter. Här är min top-10 lista på klantigheter sen jag flyttade in här: (som jag kommer på nu)

1. Jag glömde anmäla att jag flyttade in, så min el la av någon dag efter jag flyttat in. Många samtal och akutavgift blev betalningen på det.

2. Min frys gick sönder, precis efter jag varit och handlat massor av frysvaror bla. Allt blev förstört.

3. Jag glömde mina nycklar i cykeln så den blev snodd.

4. Mina resterande nycklar var på vift innan polisen fick in dom. Jag kom inte in  min lägenhet på ett dygn eftersom jag hade mina reservnycklar inlåsta i lägenheten. Securitas släppte in mig kl 23 dagen efter för 700 kr.

5. Jag fick en kaffebryggare av mormor, jag tappade den direkt i golvet när jag packade upp den och den pajjade.

6. Jag fick för mig att mitt brandalarm inte riktigt fungerade och skulle kika på skiten, tappade dock balansen på stolen och tappa eländet i golvet och den gick i ett par delar. Jag skyllde för övrigt på stackars Rickard.

7. Jag satt och borstade tänderna i vardagsrummet, där jag även höll på att sminka mig för kvällen. Andersson ringer och jag svarar och ska springa och spotta ut tandkrämen i badrummet. Fastnar dock med foten i sminkväskan och snubblar och mitt smink pryder golvet. Jag har fortfarande kajal och rouge fläckar på vissa ställen, hittar alltid mer.

Jag lyckades även ramla ur min soffa en sen natt för ett tag sen. Enligt mitt sällskap försökte jag nog leka gymnast.
Jag är så fruktansvärt ograciös och det belönades med två osnygga ärr på knät.

(för övrigt är jag den enda jag någonsin hört talas om som hamnat på akuten efter kullerbyttor i sängen!)

8. Jag snubblade, igen, i ett nyvaket tillstånd på datorn och min dongel gick åt helskotta. Var utan internet i en vecka och skiten skulle kostat 995 kr, det verkar jag som tur var slippa att betala.

9. Jag kom hem en varm dag med en läskflaska, snubblade på tröskeln till köket och flaskan studsade och skakades som sjutton. Jag glömmer bort händelsen och en halv minut senare tänker jag "åå vad jag är törstig" och öppnar läskhelvetet. Jag blev kolsyresprutat i ansikte, hår och hela mitt kök var täckt i cola. Mitt golv är fortfarande klibbigt.

10. På dessa 4 månader har jag avverkar 2 dammsugare. Först min som jag fick 08, den slutade suga och bara putta omkring skiten vilket gjorde mig skitförbannad och dammsög-strejkade. Mamma kom med en ny, som nu får tuppjuck och lägger av titt som tätt. Dammsugare hatar mig, och jag dom.


Jag förstår när min mamma säger "det är tur att man satte dom extra klant-föräkringarna på rätt barn".
Det är fanimej inte lätt att vara jag kan jag tala om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0