Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hemmafru-dag..igen


När  jag vaknade idag och såg att Fia hade skickat sms om vi skulle dra och steka lite trodde jag två saker. Att det var en dröm eller att Fia slagit i skallen. Inget av det var sant, det var rätt fint väder. Men hade redan bestämt mig för att ha en hemmafruga dag och eftersom jag är världsmästare på att skjuta upp saker jag inte vill göra så tog jag tag i skiten och motbevisade mig själv.

Började med att betala hyra, el och tv- räkningar. Blev fattig bara där, så sket i att betala sjuk- och olycksfallförsäkringen..får hålla tummarna att jag klarar mig från otur. Satte sedan på lite härlig musik och sjöng och diskade samtidigt. Plockade upp en miljon klädesplagg från golvet och sorterade och tvättade tre maskiner tvätt.

Nu ska jag snart hämta upp sista tvätten innan det blir promenad bort till pappa. Lil sis ska göra hemmalagad thaimat. Får hoppas att det är gott för jag har inte ätit något idag, har förvisso handlat mat men vill att det ska räcka så länge som möjligt nu när jag är fattig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0