Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tips från en vis kvinna till Facebook cheferna


Jag tänkte på en sak förra vecka. Facebook borde utöka civilstatus valen.. hört talas om att dejta? Det sätter inte press på det nya spännande förhållandet genom att samtalet om man ska "sätta i ett förhållande" ,  för det resulterar bara i två saker.

1. Man väljer att använda statusen "I ett förhållande", säkert alldeles för tidigt och det sätter för mycket press på förhållandet som kraschar och alla sina Facebooks vänner tänker "jävlar, vad snabbt. rekord?" och kommenterar något helt annat sympatiskt och uppiggande.

2. Man säger till sin partner att det kanske är bäst att vänta, som får intrycket av att man inte är ute efter något seriöst och bråken och "vad vill du med mig egentligen?" snacket är bara en tidsfråga.

Så snälla Facebook, lägg till statusen Dejtar också för allas färska förhållandens skull, okej? Det vore även fint om man kunde då ha typ två stycken, för det är ju lite tjusningen i med just dejtning, man kan ha fler.  Sambo kunde också finnas som val möjlighet tycker jag. Jag är en mycket bestämd kvinna och man ska ha många alternativ, punkt.

Sen kom jag på att tänka på att det vore roligt om man kunde beskriva sina förhållanden lite, så man får en liten inblick liksom. Hur avundsjuk blir man liksom inte om de typ står:
Anna Andersson har en underbart förhållande med Kalle Johansson
Jag försökte också med detta, blev inte direkt någon avundsjuka utan mer sympati från andra:
Alexandra Linnéa Sonesten har ett öppet och sexlöst förhållande med Zalle Von Andersson

Hänga ut någon? Nej, inte en chans. Vad menar du nu? Men om man nu väljer att skaffa dessa beskrivande orden som lyckligt, underbart, katastrofalt m.m så kanske man anstränger sig lite mer in förhållandet för att folk ska se det, ordet, beviset på att man faktiskt är en rätt så bra partner. Hjälp oss på traven Facebook, ge oss mer alternativ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0