Blogg listad på Bloggtoppen.se

Gossip


Jag spyr på vissa människor. Människor som använder sig av falsk påhittad information och sprider det vidare för att få sig själva att må lite bättre. Jag bor i en stad, där skvaller är vardagsmat. Titt som tätt får man höra saker om sig själv man själv inte visste, vissa saker skrattar man bort, vissa saker är inte lika lätta att borsta bort. Jag kan själv tycka att skvaller är spännande, jag erkänner det, vem gör inte det? Därimot finns det ju alltid något i historian som ändras mellan berättarna.

När man får höra saker om sig själv och ens vänner blir man bara så förbannad. Vilka idioter det finns, med sjuk fantasi. Vart får folk saker ifrån? Har dom inge bättre för sig än att sitta hemma och peka ut folk dom ska sprida ut rykten om? Och sen sitter dom där på festerna, och det enda sättet för dom att få uppmärksamhet är att dra en lögn om mig eller någon annan. Suck, vilket liv. Låtsas att man känner mig och veta saker om mig i mitt liv, jag menar..varför?

Ett rykte jag kan ta upp, som jag kan skratta åt, för det är inte så farligt är att jag skulle ha silikon. Jag menar, varför i hela fridens namn kommer man på en sån sak? Tog ett bra tag innan detta rykte kom fram till mig, genom en killkompis som frågade "om det var sant att jag hade silikonbröst?" jag skrattade, men insåg att han var allvarlig. Jag? Silikon? Jag menar..hur skulle jag kunna betala det? Jag har inte direkt tillräckligt med jobbdagar för det, skulle jag ha en gammal gubbe i garderoben som får ha mig som "sällskap" och jag får operation på köpet? Och väljer en storlek som inte heller gör någon skillnad? Blir så trött på allt skit i denna stad alltså. Skaffa er ett eget liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0