Blogg listad på Bloggtoppen.se

Time to grow up


Imorgon är det nyår. Jag har tänkt mycket på senaste tiden, och kommit fram till en sak: detta var året jag verkligen växte upp. Visst har jag haft mina dåliga stunder, men på det stora hela har jag blivit en bättre människa detta år. Jag blir nöjdare och mer bekvämare med mig själv, mycket tack vare vänner, familj och pojkvän. Men inget av det det skulle vara möjligt utan mig själv.

- Jag har fått jobb inom min utbilningsbranch, som både tim-vik på flera ställen och nu lång vikariat.

- Jag har flyttat hemifrån och klarat av det galant enligt mig själv, lite klantigheter har hänt, men på det stora hela har jag klarat av det förvånatsvärt bra med hemsysslor och att klara ekonomin.

- Jag har blivit av med mitt eyeliner-beroende. Så jävla töntigt att jag alltid var tvungen att ha eyeliner, för jag tyckte mina ögon var fula utan. Nu älskar jag att bara ha mascara till vardags.

- Jag har blivit av med mitt smink-beoende. Innan sov jag alltid med smink med pojkvänner/ragg. Endast familjen fick se mig osminkad. I sommar har jag varit mer osminkad än sminkad. Känns hur skönt som helst. Mycket tack vare en pojkvän som tycker att jag är vacker osminkad. Billigare för plånkan och bättre för hyn!

- Jag vågar visa mig i bikini igen. Jag hade innan denna sommar inte badat i Sverige på bra många år, om jag inte varit onykter med nattdopp. Nu har jag badat nästan varje dag. Har insett att om jag sitter och döljer mig själv med en handduk eller liknande på stranden tittar folk mer och undrar vad jag döljer än om jag visar mig precis som jag är, mig själv. Jag är långt ifram ensam med lite gropar och extra hull på stranden.

- Jag har gått från singeltjejen som hade svårt att binda mig till flickvänstjejen. Jag trodde aldrig jag skulle trivas så bra med detta. Jag vill aldrig mer gå tillbaka till att vara den oseriösa tjejen som inte kunde hålla ihop med skithög efter skithög mer än ett par månader. Nu har jag en bra kille, och det är så himla mycket bättre.

Jag hoppas 2010 har varit ett lika bra år för er mina fina läsare, som ni säkert förstår så är jag väldigt nöjd med mitt. Tack till vänner, familj och pojkvän som bidragit stort till detta. Ni är helt fantastiska och jag älskar er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0