Blogg listad på Bloggtoppen.se

Förlust


Jag mådde apa i natt, trots att jag sov kände jag hela tiden att jag var illamående. Hur fan går det till?
Var redo att slänga in handduken när jag skulle upp och skita i familjens lilla fisketävling. Sängen lockade mer. På något magiskt vis lyckades jag ändå hoppa i kläderna och dra på en keps på huvudet och bli upphämtad för att åka ut på landet.

Vi laddade med fika först. Min frukost/lunch med andra ord.

Sen drog jag, brorsan, Carolin och mamma ut på sjön. Jag satt mest och glodde på när dom andra samlade poäng, tjonga fiskar i skallen på varandra (inte med mening givetvis?) och torterade på maskarna på krokarna. Carolin halshögg även en av sina fångster..med stöveln? Jag försökte ligga och sola och meta firre samtidigt, inget av det funkade. Sista halvtimmen på tävlingen fick jag mina två firrar, två abborrar, vilket gav ett resultat på 4 poäng och en säker sistaplasts. Carolin vann med sina 14 poäng och brorsan och mamma hamnade på delad andra plats med 11.

Sen gick vi tillbaka till huset och blev bjudna på grillat, sjukt gott. Ett glas rött slank ner också och jag glömde illamåendet för ett ögonblick. Tills krusbärspajen åkt ner också, då påminnde min kropp mig om det genom att dra till med en förjävlig huvudvärk också. Jag och älskling skulle hyra Ice age 3 idag, dock är båda lite hängiga så det orkade vi inte med så blev bara att kurera oss istället! Hoppas vi mår bättre och gör det imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0