Blogg listad på Bloggtoppen.se

Fjärilsbegravning och snålshopping


Skönt att sova ut lite innan jag drog till jobbet imorse. Var bara två fel. Jag åkte med en för tidig buss så anlände en halvtimme innan jag började. Lösningen blev 20 minuter i solskenet på en parkbänk med musik i öronen.
Kom in på jobbet strax före elva och då såg jag klantighet nr 2. Jag hade tagit fel på arbetstiden, dock inget värre än att jag jobbade till halv 5 och inte 4.

Vi var mest ute i solskenet idag. Flickorna råkade döda en fjäril och då vankades det begravning för Emma som denna stackarn fick heta. Blommor och annat skit prydde den så kallade graven och flickorna sjöng vackra sånger. Jag höll på att avlida femtio gånger av värmeslag när vi spelade fotboll, lekte kurragömma och busade runt. När klockan slog halv 5 drog jag och Elin till Tuna Park för shopping, jag var mest med som mentalt stöd till hennes spendering. Det sved i mina shoppingfingrar, men lyckades hålla mig och endast köpa ett par snygga solbrillor som jag verkligen behövde. Mina favvisar är trasiga och snea men används väl ändå.

Kom hem halv 8 efter en middag och snack med Elin också. Tog en snabbdusch, hoppa i pyjamasen och nu blir det tv-mys resten av kvällen!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0