Blogg listad på Bloggtoppen.se

En kvinnas återkommande problem


Här ligger jag. Jag ligger i fosterställning efter en allt-iallo-dusch. Jag låg i duschen och bortade tänderna samtidigt. Varför är en rimlig fråga. Jävla kvinnorproblem. Jag tror inte killar förstår hur jobbig en vecka i månaden är för kvinnor. Det är plågsamt, ofräscht, dyrt och jävligt naturligt dessutom. Killar tänker nog "fuck, en hel vecka utan mys nu då". Ha, det är det lättaste..prova de andra grejerna det medför för kvinnan.

Jag är förbannad. Jag är ledsen. Jag har ont. Jag tänker på min ekonomi, jag får fan ligga upp och ner i en vecka så jag slipper produkter. Länge leve tyngdkraften!

Skulle behöva Alex nu. Då skulle jag inte vara varken arg eller ledsen. Jag skulle skratta som vanligt, inte bara för att han gör mig glad, utan för att inte visa att jag kan vara ett hemskt mensmonster. Han skulle få mig att tänka på annat. Han skulle lagt en hand på min onda mage när jag klaga, och troligtvis åka på en nit för att ens få för sig tanken att taffsa på min svullna mage. Men han skulle pilla mig i håret, det är så mysigt, och jag skulle skita i mina kvinnoproblem. Jag skulle tamefan kunna ha det två veckor i månaden, bara för den stunden när jag känner mig trygg och omtyckt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0