Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jag ska aldrig mer åka buss


..Så länge det inte är nödsituation. Hatar det nya systemet! Idag hade jag bestämt med en vän att vi skulle shoppa på tuna park, jag skulle först åka till henne i torshälla. Vad händer? Jo, jag står ju som ett fån på bussen och räcker fram kontanter. Det fick jag inte betala med, endast kort. WTF? Så där stod jag i en fullproppad buss med blickar av erfarna bussåkare, och får inte åka med. Vad hände med att kunna ta en spontan busstur om vädret sviker? Och hur många gamlingar har mobil och ska kunna förstå sig på sms-biljett?
Och hur många andra som inte har tummen i arslet köper ett busskort för flera hundra som man inte ens hinner använda upp? Allt för en ynkla liten busstur. Så dåligt system så det finns inte, ta bort det!

Ingen av oss kunde därför ta bussen till varandra så det blev inge tuna park, istället fick jag strosa omkring på stan själv som en vilsen människa utan vänner. Tack Länstrafiken, ni gjorde verkligen inte min dag bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0