Blogg listad på Bloggtoppen.se

En söndag på lördagen.


Jag som halva befolkningen missade ju att denna lördag räknas som söndag, slängde på mig kläder och ner till stan med en sovande plutt i vagnen för att inhandla vin inför ikväll, stängt?
Pappa: Just det, det är ju söndag
Jag: Nej, virrpanna det är lördag
Pappa: Ja men den räknas ju som söndag.
Jag stod som ett frågetecken. Borde det inte stå varningsskyltar "Se till att köpa din alkohol senast den 30/10" överallt? Som tur var hade jag en vinare och cider hemma. TUR! annars hade jag blivit arg. Hann iallafall till matchen och Noel charmade på som vanligt, Eskil förlorade men hängde ändå inte med så mycket i matchen, och de kostade 80 spänn, skandal.

Nu blir de iordningfixning här hemma och mig själv och se om någon vänlig själ dyker upp och ger mig sällskap!
Puss, ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0