Blogg listad på Bloggtoppen.se

Middle of nowhere


Blev en bloggfri söndag. Inget ovanligt egentligen, brukar inte ha någon lust att blogga i söndagstillståndet som brukar vara enormt trött med en skvätt baksmälla. Jag var inte bakis igår, mest seg. Men jag sov inte ändå, jag vet inte vad det var med mig. Tror jag helt enkelt glömde bort att sova. En miljon tankar, som jag inte får någon klarhet ur. Har fått tillbaka den där känslan igen att alla är så lyckliga och rör sig framåt, och jag står fortfarande vid sidan, i min bubbla och tittar på.

Men jag vet inte.. imorgon kanske jag tänker annorlunda. Har ju den förmågan att gömma mig i mitt lilla skal och tro att min värld rasar samman, och sedan dagen efter vara på topp igen. Jag är ett mysterie utan vettigt svar.


I lördags iallafall blev det utgång trots allt för min del iallafall. Kollade klart på handbollen och tog en öl innan jag fick skjuts till Emma i Slagsta där Ida redan befann sig. Satt och pratade lite, Emma har ju nyss kommit hem från en lång vistelse i Thailand, så hon var brun OCH hade skaffat en kille - Jag kände avundsjukan. Anna kom. Hennes bror Emil ville även vara med i sällskapet. Vi lekte jag har aldrig, och sedan var det iordningfixning och ner mot stan med bussen. In på Lotus och dansa, dansa, dansa! av någon anledning glömde jag bort mitt sällskap efter mycket fläng hit och dit och knallade ut utan att säga hejdå, var väldans kramsugen så det blockerade min hjärna, ursäkta! För en gångs skull var det inte jag som var fullast efter krogen, jag var faktiskt rätt stolt. Sov ett par timmar, vaknade helt i onödan, somnade om efter bus och lite prat, vaknade igen av ett par sms, somnade om igen(?) och vaknade igen efter samtal. Inte meningen att man skulle få sova inte! Gav upp. Låg och glodde tv resten av dagen, men inget gick riktigt in i skallen, känns mest som jag låg och glodde rakt in i en vägg.


Måste även gratta  Malin och Daniel som nu fått sin lilla dotter Alice =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0