Blogg listad på Bloggtoppen.se

En besvikelse..


Sitter och pratar med min gamla norska sommarförälskelse Joakim Så kul när han försöker prata svenska, blir lite roligt.. Kom precis på att lägret som vi träffades på när vi jobbade med sjuka barn med MPS är för två år sen i sommar, sjukt vad tiden gått fort :( Och en annan besvikelse, han har bytt jobb - han kommer alltså inte jobba där i sommar. Fy fan! Vi lovade varandra två saker, att vi skulle ses igen och hålla kontakten. Han ställde in sin resa hit till Sverige när han skulle kommit hit samma sommar, och vi tappar kontakten gång på gång. Tänk om vi aldrig ses någon mer gång? Vad overkligt det känns.

En annan sjuk sak vi gjorde, förutom att hyra nästan alla skräckisar i affären under lägret, var att leta efter en groda i skogen, smyga sig in på Elin's rum (som för övrigt är rädd för precis allt) och lade grodan på hennes axel, hon tjöt så stackars grodjäveln pissa på henne. HAHA! Mycket roliga minnen från den tiden.

Vi skulle även lära varandra att prata riktigt på varandras språk, men resultatet blev inte det minsta korrekt, iallafall i mitt fall, jag är totalt hopplös! Jocke däremot, lärde sig skit snabbt helt plötsligt. Nästan så han kan bättre svenska än jag?

Vi åkte bil i nästan en timme, för att Jocke skulle få sin jävla Big Mac. Då blev jag förbannad, men fick en FRIDA tidning att läsa iallafall, det var ju snällt. När jag tänkte efter så åkte vi skapligt mycket bil. Åkte till en strand, där det var storm, det gick inge bra att bada den dagen, och vi som äntligen hittat dit.

Vi åkte in till Göteborg en dag, han vara på Liseberg i 1 timme typ, och vi köpte åkband innan ett barn blev sjukt och vi fick åka tillbaka. Då hade jag även hunnit snubbla över Jockes fot så han fick ta emot mig och bli dyngsur av Colorado som vi åkte tre gånger på raken och Jocke försökte tvinga med mig på något jag absolut vägrade, efter mycket om och men, knep och tvångsförsök vann jag! Jag skulle promp ha en vinst med mig hem, men icke. Så Jocke fick vinna åt mig istället, en litet fult gosedjur som fick heta Jocke, mycket snällt tyckte jag.  Vi hittade inte bilen på parkeringen och vi åkte vilse ett par gånger, trots att jag är i Göteborg varje sommar. Vi gjorde mycket galet, mycket att minnas.

Hur han såg mig första gången är ju också måttligt pinsamt, jag och elin hade vattenkrig så barnen fick se lite teater och jag sprang och gömde mig bakom jocke, elin tar sats och slänger vatten, hälften på mig...hälften på en förvånande Jocke. Sen pang!! Måste varit något magiskt i vattnet...


Tjörn, sommaren 07. Jag och Joakim!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0