Blogg listad på Bloggtoppen.se

Fest och melodifestivalen


Blä, jag mår fortfarande illa. Jag är en amatör, det är bara att konstatera det...

I fredags var det fest, vilket har gjort mig ovanligt förvirrad. Jag brukar alltid festa lördagar, därför har jag trott hela dagen att det är måndag idag, det är knäppt.

Jo fest i fredags som sagt hos Jennie till att börja med, vi två och Sara och Maria var de enda kvinnorna i lägenheten med tiotalet av det motsatta könet. Det blev lite golvbrottning eftersom killar alltid ska visa sig starka, men jag tycker nog jag vann. Jag hade sönder ett vinglas med min bakdel vilket var enormt klantigt. Klantigeheterna stoppades dock inte där, efter en rätt vild förfest skulle vi ta den gröna bussen till stan, lägenheten som ligger ca 50 ismetrar från busshållsplatsen skulle vi gå på. Slutade med att jag drog på ändan inte en utan två gånger på den sträckan, Sebbe den jävleln beskådade allt från bilen och skrattade åt mig och min ömma rumpa. In på Lotus och hade som vanligt en viss vakt hack i häl som bevakade minsta lilla rörelse jag gjorde, dock såg han inte när jag hamna i knufftjaffs med en vild mulattbrud som tyckte att hon ägde hela dansgolvet, sicken typ. Om det hade varit så att det hade varit värt att stå där och stångas hade de ju varit en sak, men att jag inte hade någon koll på dom som spelade kändes de hela lite onödigt, då ville jag helst slänga ut henne med hennes knuffande arsel först. Hur som helst spelade Afasi&Filthy, därför vi skulle gå ut, men jag hade ingen koll och var ungefär den enda som stod still och inte hoppade hit och dit med armarna i luften, jag kände mig måttligt vilsen.

Efter krogen slirade vi hem till Jennie igen och fortsatte dricka, dumt gjort eftersom man får betala med en rejäl baksmälla efteråt, plus ett antal cigaretter på de. Jag som varit så duktig på den fronten. Hur som helst så somnade jag så jävla gott, var helt stendöd tills lunchsnåret då Jennie fick som hon lovat skjtusa mig till min lilla älskling, ha. Tack för de Jennie. Låg och var bakis och tyckte synd om mig själv som vanligt..Men det var en trevlig kväll, så tack alla!


Kollade Melodifestivalen också. Om man räknar bort de där skämtbidraget (?) med rapparna så var det ju ändå ett rätt starkt startfält kom vi underfund med. Maja har en sån skön röst men så tråkig musikstil. Sofia's låt var skitcool med trummorna, dock minus för att hon sjöng på grekiska, det är ju faktiskt svenska melodifestivalen. Han gubben var ändå rätt skön och musiken var bra. E.m.d's låt tyckte jag om, tror faktiskt att den kan gå riktigt långt. Jag gillade Velvets refräng men varför hade hon bara höga trosor på sig? Märkte hon inte att hon glömt sätta på sig resten?! Jag fick såklart gåshud av Bwo's låt, de flesta vet ju att jag har en liten crush på Martin så jag njöt under de ca tre minuterna han bjussa på lite skönsång och lite ögongodis, förstår dock inte varför Alexander Bard inte hann byta om efter ridlektionen, och vem fan som klippt Marinas hår efter en potta? - Jag tycker hon borde stämma denna person. För att inte tala om vad dom hade på sig. Ett dåligt halvförsök till rymddräkt eller vad? Den där nya unga fröken Molly hade ju en härlig stämma, dock alldeles för "vanlig" låt tycker jag, men söt var hon.


Martin Rolinski.

You'r not alone
You'r not the only one who hurts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0