Blogg listad på Bloggtoppen.se

Valborg, fritt fram småbarnen!


Hostattack. Jag dör. Jag blir alldeles varm och utmattad. Det börjar även kännas som att halsen är på väg till utplåning. Fan vad jag hatar hosta, inte bara för att det är jobbigt att hosta, det låter ju förjävligt högt och irriterande också! Ge mig en mirakelkur. Och jag vet ju att när jag har druckit lite blir mitt sug på en cigg outhärdlig, så jag kommer falla för denna ännu mer host och död-framkallande rykande pinne som ger välbehag. Fan också, jag är så svag!

Klockan är snart 12 och jag har varit vaken i snart 2 timmar, mycket bra. Har legat och läst ett par kapitel i min bok "små citroner gula" också, den är helt okej, men inte alls lika bra som boken jag läste innan, "catwalk", den är nog den bästa boken jag någonsin läst!

Idag är det valborg, med andra ord ett tillfälle för att små fjortisar att dricka häxblanding och hamna i parkens buskar med främlingar. Poliserna kommer vara överallt och granska oss myndiga också med vakande ögon. Blä! Men när det är en vårfest vill man ju kunna vara ute egentligen, inte packa ihop sig i en lägenhet som alla andra helger, men pga av alla omyndiga som leker vuxna trots att dom knappt är en meter höga och inte ens kan fylla upp sina AAkupor än så blir det nog inte så. En annan grej man oroar sig för vid sådana "familjefest tillfällen" är att man ska träffa på dagisföräldrar när man kommer vinglandes med sin burk med alkoholhaltigt i, och ännu värre är det om barnen är med. Då känner man sig genast som en halvmeter hög liten flicka igen, som har snott slurpar ur morsan och farsans barskåp. Fast värre.
Men men vi ska börja hos Fia iallafall så får vi se vart kvällen tar oss sen..Hoppas ni får en fin valborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0