Blogg listad på Bloggtoppen.se

Im back dudes.

I natt landande planet i iskalla Skavsta, jag fick ångest på en gång och ville genast ta nästa flyg tillbaka...men men, bara att gilla läget liksom. Jag har iallafall haft det underbart i torrevieja, som alltid. Har varit ett skönt gäng på ca 12-13 personer som levt livet. Jag och pensionärerna, det är grejer det! Jösses.

Benidorm.
Redan på fredagen när vi kom ner packade vi in oss i bilar och åkte en dryg timmes bilresa till Benidorm där vi utfoskade staden lite på dagen och bodde på fyrstjärnigt hotell, jättefint hotell var det! kvällens aktivitet var det vi hade kommit för och jag skulle inte bli besviken. Vi var på show på Palace och åt femrättersmiddag med massa vin och champange, finaste stället jag ätit på och det gällde att uppföra sig, jag tycker jag lyckades bra! Showen var grym och innehöll allt från barbröstande dansöser till voltande kineser. Lite lulliga och glada promenerade vi sedan på natten hem till hotellet.

Vardagen.
Jag har faktiskt njutit mycket av att sola, inte så vanligt för att vara jag kanske, blir alltid så illamående och otålig. Dagarna spenderades ute i solen ( när det inte regnade!),  lite promenader och modiga försök att njuta av att bada i den kalla poolen. Kvällarna var det mormors goda hemlagade mat som gällde och mycket vin.

Shopping.
Vi var på "citronmarknaden" på söndagen i spöregnet, vi var dyngsura och jag fyndade ovanligt lite. Två par skor och 3 par sjalar. Som straff för det blev jag sjuk, men det gick fint ändå. Tisdagen åkte vi äntligen till Habaneras, min favortigalleria, jag var som ett litet otåligt barn och hade tjatat sen vi kom. Jag var beredd på shopping till tusan, men även här blev det ändrade planer, kom hem med ett par jeansshorts och ett linne. På onsdagen åkte vi till "la mata marknaden" och där fyndade jag endast 3 BHer. Jag förstår ine vad problemet var, brukar alltid bli massa fynd! Då la jag all min tillit till spriten på Carrefour, dit åkte vi sista dagen och jag fick iallafall tre flaskor, varav en som jag lääängtar till att få smaka på. Mums!

Sista kvällen med gänget.
Tro det eller ej, men jag har underskattat äldre människor. Dom är minst lika fräcka och lätt för skämt och skratt. Att jag inte chockades av att nästan samtliga av dom kollade med förtjusning på "Ballar av stål" efter att ha spenderat tid med dom var inte så konstigt. Skämten flög fritt som flugorna runt en illaluktande ko! Just det, sista kvällen.. samtliga kom över till oss plus två till som chockandes slussades in i gemenskapen. Det bjöds på champange i mormors lilla trädgård innan vi begav oss mot Francis för det som skulle visa sig vara min mest vitlöksrika måltid någonsin! Det var grymt trevligt och även här flödade vinet och skämten innan vi stapplade oss hemåt.

Tack!
Till min käre mormor och Stefan som bjudit mig på allt detta, inte klokt! Åkte inte ner med ett öre, inte ens en egenbetalad flygbiljett och åkte hem med fynd och minnen och god mat i magen. Stort tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0